تاریخ : سه شنبه 15 دي 1394
کد 10

برگزاری کنفرانس آموزشی آنفلوآنزا H1 N1

جلسه آموزشی آنفلوآنزا H1N1 ویژه همکاران محترم بیمارستان شهید بهشتی توسط واحد کنترل عفونت بیمارستان برگزار گردید .

کنفرانس آموزشی آنفلوآنزای H1 N1 با گروه هدف پرستاران بیمارستان شهید بهشتی ، با هدف ارتقای سطح آگاهی پرستاران بالینی ، درسالن اجتماعات این بیمارستان برگزار گردید .
آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که سالانه 20-5 درصد افراد جامعه را مبتلا میکند و از حالت یک سرماخوردگی خفیف تا یک بیماری تب دار توام با علائم تنفسی ، سرفه ، درد گلو ، درد عضلانی و اسکلتی و در تعداد کمی از موارد هم با علائم گوارشی مانند تهوع ، استفراغ و اسهال همراه است . تفاوتی که بیماری آنفلوآنزا با سرماخوردگی دارد در ایجاد درد عضلانی شدید و گرفتگی عضلانی است و معمولاً بیمار دچار سردرد و تب می باشد .
مدت سرایت این بیماری در بزرگسالان سه تا پنج روز و در کودکان 10 روز است .
این بیماری در بیشتر افرادی که دارای بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی (بجز فشار خون ) ، تنفسی و کلیوی هستند – افرادی که شیمی درمانی می شوند – کودکان زیر 5 سال – بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی – زنان باردار ، می تواند مشکل ساز باشد و باید در این گروهها مورد توجه قرار گیرد .
بهترین راه مبارزه با این بیماری ، پیشگیری از ابتلا به آن با رعایت بهداشت فردی – شستشوی مرتب و مکرر دستها – تزریق واکسن – پوشاندن دهان و بینی با دستمال هنگام عطسه و سرفه – خودداری از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران و عدم حضور در اماکن عمومی هنگام بیماری  و نیز  استفاده از ماسک هنگام بیماری می باشد .
نکته مهم : در صورت بروز علائم فوق از خود درمانی اجتناب کرده و حتماً به پزشک مراجعه نمائید .