تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
کد 252

برگزاری اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری در معاونت درمان

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری در سالجاری، در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری در سالجاری، در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید .
اولین جلسه آموزشی اداره پرستاری ، با مضمون آشنایی با مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل ( Home Care) و صلاحیت حرفه ای پرستاران، روز دوشنبه و سه شنبه مورخه 96/3/1 و 96/3/2 در دو روز متوالی با حضور گروههای پرستاری برگزار گردید .
در ابتدای جلسه، خانم شتائی، رئیس اداره پرستاری، ضمن شرح دستورالعمل تأسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، بر اهمیت ایجاد مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل  و واحد مراقبت در منزل ( Home Care unit) در بيمارستان تاکید نمود.
 ایشان در ادامه افزود: فرهنگ سازی و آشناسازی مردم با اهداف این مراکز بسیار مهم و ارزشمند است. چراکه با ایجاد چنین مراکزی ، گامی مهم در جهت افزایش بهره وری بیمارستانها و کاهش بار بستری و به ویژه جلوگیری از بستری های مجدد برداشته می شود.
در ادامه، آقای دکتر رضائیان، رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی، ضمن ارائه مبحث آموزش به بیمار، بر اهمیت فرآیند آموزش به بیمار و تاثیر بسزای آن در کاهش زمان بستری و کاهش هزینه های بستری و نیز افزایش رضایتمندی بیماران و ارتقای کیفیت خود مراقبتی تاکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه پکیج های آموزشی با هدف آشنایی گروه پرستاران با چگونگی تأسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل و واحد مراقبت در منزل ( Home Care unit) در  بیمارستان و نحوه دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای به گروههای پرستاری ارائه گردید .
شایان ذکر است، در حاشیه این جلسه آموزشی، اولین سری از پروانه صلاحیت حرفه ای  پرستاران، با حضور آقای دکتر رضائیان و خانم شتائی، به پرستاران مشمول اهداء گردید.