تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394
کد 31

کمیته دانشگاهی بررسی مرگ پری ناتال

برگزاری کمیته دانشگاهی بررسی مرگ پری ناتال توسط معاونت درمان دانشکده

کمیته دانشگاهی بررسی مرگ پری ناتال  با حضور جناب آقای دکتر جنتی ریاست محترم دانشکده و جناب آقای دکتر رضایی فرمعاون محترم درمان و جناب آقای دکتر مجتهدی معاون محترم بهداشت دانشکده  وخانم دکتر خاطر نشان رئیس محترم اداره امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی  و ریاست محترم بیمارستانها و سایر مدعوین در سالن اجتماعات ستادمرکزی دانشکده برگزار گردید.
 
 در این جلسه مرگ و میر نوزادان در سالهای 92و93 و 94 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آقای دکتر جنتی ، در این خصوص راهکارهایی جهت حل مشکلات موجود در زمینه ارائه خدمات سلامت به نوزادان ارائه نمود.
آقای دکتر رضایی فر ، معاون محترم درمان و متخصص کودکان و نوزادان ، ضمن اشاره به ایمنی درنحوه انتقال نوزاد ، برتجهیز آمبولانسها به وسایل احیاء نوزاد و انکوباتورهای مخصوص در زمان انتقال نوزاد تاکید کرد .
 همچنین در ادامه آقای دکتر مجتهدی ، به آموزش ماماها در معاونت درمان و بهداشت در خصوص بالا بردن سطح آگاهی مادران و تاثیر آن در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان اشاره داشت.

خانم دکتر خاطر نشان ، ضمن ارائه گزارش در مورد مشکلات موجود در بخش های نوزادان و بخش مراقبت ویژه نوزادان، برلزوم تشکیل جلسات با متولیات حوزه سلامت در شهرهای همجوار شهرستان مراغه در جهت ایجاد هماهنگیهای لازم در زمینه اعزام به موقع و صحیح نوزادان به این مرکز، تاکید کرد .
و در پایان جلسه در مورد برنامه های پیشنهادی در کمیته ، در جهت کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و ارتقاء سطح سلامت نوزادان بحث و برررسی شد
.