تاریخ : يکشنبه 3 دي 1396
کد 357

تشکیل جلسه بررسی سیستم ارجاع جهت آشنایی پزشکان متخصص

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، جلسه بررسی سیستم ارجاع با هدف آشنایی پزشکان متخصص با فرآیندهای مربوط به آن تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، جلسه بررسی سیستم ارجاع با هدف آشنایی پزشکان متخصص با فرآیندهای مربوط به آن تشکیل گردید.
در این جلسه که با حضور پزشکان متخصص شهرستان مراغه برگزار گردید، آقای داداشی، سرپرست اداره امور بیماریها و مراکز تشخیصی درمانی، با توضیح در رابطه با اهمیت سیستم ارجاع به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی وزرات  بهداشت، که با راه‌ اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به خانوارها در این سامانه ثبت می‌شود، در ادامه افزود: از آنجاییکه ارجاع از سطح یک به سطح دو یعنی از پزشک عمومی به پزشک متخصص به شیوه نرم افزاری است، پایه گذاری پرونده  الکترونیک سلامت با انجام این مهم صورت خواهد گرفت.
در ادامه آقای مهندس جعفری، سرپرست اداره آمار و فناوری اطلاعات، با اشاره به این موضوع که در سامانه سیب، هر اقدامی که در حوزه بهداشت برای افراد انجام می شود، از نوزادی که واکسن دریافت می کند تا فرد سالمندی که تحت مراقبت های مختلف قرار می گیرد، وارد سامانه می شود. در ادامه افزود: در صورت نیاز به متخصص برای مشاوره یا درمان فرآیند ارجاع انجام می شود و  سپس به قسمتهای مختلف  سامانه  HIS در پنل پذیرش به فهرست ارجاعات، فرآیند پذیرش انجام می شود.
و در ادامه آموزشهای لازم در این خصوص به پزشکان متخصص ارائه شد.