تاریخ : دوشنبه 2 خرداد 1401
کد 405

مراسم تجلیل از ماماها با حضور رئیس دانشکده و سرپرست معاونت های درمان و بهداشت

رئیس دانشکده : ماما ها نقش مهمی در اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه مشاوره به خانواده ها دارند.
 
 

به مناسبت روز ماما ،جشنی با حضور رئیس دانشکده،سرپرست معاونت های درمان و بهداشت واعضای هئیت رئیسه در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزارشد و با اهدای شاخه گل رز و تقدیرنامه از تک تک ماما های درمان و بهداشت تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 
در این مراسم رئیس دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه جامعه ی مامایی یک عضو مهم از نظام پزشکی است عنوان داشت : بدون تردید توجه به سخت کوشی توام با مسئولیت شناسی این عزیزان، الگویی برای همه کسانی است که به خدمت بی منت و صادقانه به مردم می اندیشند.
 
به گزارش روابط عمومی، دکتر تنومند در این آیین گفت : براساس تقویم ، روزهای مختلفی در سال برای تجلیل از شغل های مختلف آمده است ، اما روز ماما یک روز به خصوص است چراکه وظایف ماما و مراقبین سلامت را در تامین سلامت مادر و نوزاد و در نتیجه ارتقا سطح سلامت جامعه بسیار خطیر می باشد .
 
وی اذعان کرد:احاد جامعه در طول زندگی از خدمات مختلف سلامتی ، بهداشت و درمانی استفاده میکنند ، که گاهی اوقات همراه با درد و رنج و بیماری است ، اما ماما ها در بهترین لحظه ی زندگی که تولد می باشد ، حضور دارند که حتی درد آن شیرین است ، این امتیاز و ویژگی برتر (ماماها) می باشد .
 
وی افزود :بدون تردید توجه به سخت کوشی توام با مسئولیت شناسی این عزیزان باعث شده است که ماما های این دانشکده در غالب گروه های مختلف درمانی و مراکز بهداشتی خدمات شایسته ای را ارائه کنند .ارائه خدمات مشاوره ای پیش و حین بارداری در نقاط محروم شهری و روستایی نیز ، از دیگر خدمات ارزنده ماما ها می باشد .
 
دکتر تنومند با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت افزود : یکی از ضرورتی ترین مباحثی که معظم له ضمن تاکید بر توجه به جوانی جمعیت به آن پرداخته است ، همین خطر پیری است.
طبق نظر کارشناسان آسیب های مختلفی از مجردی و تک فرزندی به وجود می آید .
 
وی ادامه داد :مجموعه دانشکده علوم پزشکی که به عنوان ستاد جوانی جمعیت فعالیت میکند ، باید با همکاری ماما ها و مراقبیت سلامت ضمن ارائه مشاوره های لازم، عموم زوج های جوان را به فرزند آوری تشویق کنند .
 
معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین گفت : تلاش های ماما ها و خدمات ارائه شده ی آن ها به زنان باردار پاداش معنوی زیادی دارد که خداوند متعال مزد تلاش های این عزیزان را خواهد داد .
 
وی پیشنهادی ارائه کرد و افزود : 
ما به همراه ماما ها با همراهی و همکاری یکدیگر و با به کارگیری روش های مدرن و ترکیب آن روش ها با خلاقیت و نوآوری می توانیم گروه های منسجم در قالب انواع مراکز مشاوره یا هر قالب مبتکرانه ی دیگری، در سطح شهر تشکیل دهیم که در صورت تشکیل این مراکز به نوبه ی خود در کنار خدماتی که در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می شود باعث رشد و پیشرفت چشم گیر در ارائه خدمات مامایی و در راستای آن پیشرفت در بحث جوانی جمعیت را خواهیم داشت .
 
وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم له به اهمیت توجه به جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت :
این ایده ها و حرکات مدرن و مبتکرانه در سطح شهر می تواند سرعت رسیدن به هدف مد نظر که حفظ جوانی جمعیت است را به صورت چشم گیری افزایش دهد.

 
معاونت بهداشتی نیز با اشاره به خدمات مراقبت سلامت گفت : ماما های حاضر در مراکز بهداشتی به همراه مراقبین سلامت مجموعه ی مشاوره های لازم را یه زوجین جوان و زنان بارداد ارئه میکنند که به نوبه خود از تلاش های این بزرگواران تشکر میکنم .
 
به گزارش روابط عمومی دانشکده در پایان این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان ایران اسلامی ، شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم ، از کلیه ماما تجلیل شد .