تاریخ : يکشنبه 23 مرداد 1401
کد 408

مراکز ناباروری سطح دو در مراغه راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان در هفتمین نشست طرح جوانی جمعیت با حضور سرپرست معاونت درمان و جمعی از پزشکان و کارشناسان با موضوع فرهنگ سازی و آموزش جهت فرزند آوری بیشتربرگزار شد.
 


در این نشست اقدامات انجام شده مورد برسی قرار گرفت  که از جمله ی آن میتوان به کلیپ های در دست ساخت از اتاق های LDR و تبلیغ فرزند آوری ، راه اندازی کلاس های آمادگی برای افزایش آمادگی مادران و کاهش استرس در راستای ترویج زایمان NVD اشاره کرد.
در این جلسه مقرر شد با توجه به این طرح ،شیفت های پرستاری و اختیاری بودن شیفت شب کادردرمان باردارو دارای فرزند زیر دوسال ( تا حد امکان) در مراکز درمانی اجرا شود و در این راستا راه اندازی مهد کودک شبانه روزی درهر سه بیمارستان مورد بحث قرارگرفت.
دکتر شتایی در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که : انجام هرگونه اقدام هر چند کوچک در راستای  اجرای قانون فوق حائز اهمیت بوده و همه کارکنان می بایست این قانون را در تمام جنبه های کاری خود مد نظر قرار داده و در اجرای آن اهتمام ورزند.
به گزارش خانم رمضان زاده دبیرکمیته،راه اندازی مرکز ناباروری سطح دو دردست اقدام می باشد و بخش کوچکی از اعتبار برای راه اندازی این مرکز از وزارتخانه تامین شده و مابقی پیگیری ها در این خصوص انجام خواهد شد .
دکتر سعیدی رئیس بلوک زنان گفت: در راستای افزایش فرزندآوری ،انجامIUI در بیمارستان شهید بهشتی برای زوجین نابارور در دست اقدام است ودر این راستا 4 نفر از همکاران متخصص زنان مجرب جهت گذراندن دوره های فوق تخصصی به بیمارستان الزاهرای تبریزاعزام شدند. 
همچنین در این جلسه نیازهای دارویی بیمارستان شهید بهشتی برای راه اندازی زایمان بی درد مورد برسی قرارگرفت.