تاریخ : چهارشنبه 18 آبان 1401
کد 414

برسی چالش ها و اهمیت انجام شنوایی سنجی

این جلسه با عنوان برسی چالش های طرح تحول ملی کاشت حلزون و شنوایی سنجی در معاونت درمان برگزار شد .




این جلسه با عنوان برسی چالش های طرح تحول ملی کاشت حلزون و شنوایی سنجی با ریاست سرپرست معاونت درمان  با حضور کارشناسان معاونت بهداشت ، بیمارستان ها و اداره بهزیستی برگزار شد .
 

در ابتدای این جلسه سرپرست معاونت درمان ، دکتر شتایی ضمن خوش آمد گویی به اهمیت انجام شنوایی سنجی نوزادان تا یک ماهگی اشاره کرد.
وی افزود :غربالگری نوزادان بایستی تا یک ماهگی انجام شود تا تشخیص کم شنوایی و شروع مداخلات درمانی و تشخیص به موقع انجام شود .


کارشناس مامایی معاونت درمان خانم رمضان زاده به اندیکاسیون های کاشت حلزون اشاره کرد و گفت : در صورت کم شنوایی شدید یک یا دو طرفه وعدم پاسخ  به سمعک ، کاشت حلزون بهترین راه برای رفع مشکل کم شنوایی شدید نوزادان است و در ادامه فرآیند و مراحل معرفی کودک به کاشت حلزون را توضیح دادند .


در این جلسه آمار نوزادانی که در سه ماهه ی دوم 1401 غربالگری شده بودند برسی شد که از 1722 نوزاد متولد شده  1615 نوزاد غربالگری شده بودند که طبق گفته ی آقای طاهری کارشناس شنوایی سنجی علت اصلی عدم غربالگری 107 نوزاد ، ناآگاهی والدین از اهمیت غربالگری می باشد که تصمیماتی برای افزایش آگاهی والدین در این جلسه اتخاذ شد .