تاریخ : يکشنبه 6 آذر 1401
کد 416

بازدید برنامه 724 و 247 با حضور معاون درمان مراغه و کارشناسان وزارتی در تاریخ 6/9/ 1401 از بیمارستان امیرالمومنین .

کارشناسان وزارتی خانم دکتر هژبری و خانم دکتر نفیسی در روز یکشنبه برای بازدید از بیمارستان امیرالمومنین در راستای ارتقا برنامه ی 7240247 در مراغه حضور یافتند .


جلسه ای در دفتر معاون درمان با حضور معاون درمان ، کارشناسان وزارتی ، رییس اداره تعالی و کارشناس برنامه 724 و 247  برگزار شد .

 در ابتدای این جلسه دکتر شتایی معاون درمان ضمن خوش آمد گویی به اهمیت آگاهی بخشی در مورد علایم استروک برای مراجعه ی به موقع بیماران به مراکز درمانی به منظور پیشگیری از آسیب های شدید مغزی و اهمیت بازتوانی و توان بخشی اشاره کرد .

دکتر هژبری نیز در این جلسه به آموزش های همگانی مربوط به سکته های قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت : آگاهی مردم و آموزش به آن ها در مورد این بیماری ها بسیار حائز اهمیت بوده و به خودی خود میتوان در کاهش عوارض ناشی از سکته های مغزی و قلبی تاثیرگذار باشد .
 
دکتر نفیسی به بحث توان بخشی این بیماران پرداخت و گفت : 80 درصد بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند نیاز به فیزیوتراپی و کاردرمانی دارند و 100 درصد آن ها در 24 ساعت اول بعد از ایجاد سکته نیاز به ارزیابی توسط یک گفتار درمان دارند .
 
و در ادامه ی این جلسه به هماهنگی های مورد نیاز برای راه اندازی بخش توان بخشی در بیمارستان امیرالمومنین و ایجاد و آماده سازی فضای فیزیکی پرداخته شد .
 
بعد از اتمام جلسه کارشناسان وزارتی با همراهی معاون درمان از بیمارستان امیرالمومنین (مرکز 724.427 ) بازدید به عمل آوردند .