تاریخ : دوشنبه 30 مرداد 1402
کد 459

پیام تبریک روز پزشک معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه

دکتر جلیل اعتمادی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه در پیامی، روز پزشک را به تمامی پزشکان به خصوص جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه تبریک و تهنیت گفت.

وَمَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا (سوره مائده، آیه ۳۲)
هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است

 
 به گزارش روابط عمومی، دکتر جلیل اعتمادی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه در پیامی، روز پزشک را به تمامی پزشکان به خصوص جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه تبریک و تهنیت گفت:
متن پیام به شرح ذیل است:
یکم شهریورماه سالروز ولادت شیخ الرئیس حسین بن عبدالله معروف به ابن سینا و روز پزشک بهانه شایسته‌ای است که تلاش های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.
حفظ موهبت الهی سلامت در جامعه، مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان‌های فداکار، سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر است. در این شبکه پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب‌دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است .فلسفه نام‌گذاری اول شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا دلیلی بر اثبات این مدعاست؛
این روز بهانه ای است برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش صادقانه شما عزیزان که آسایش، آرامش و شادمانی خویش را در تسکین درد بیماران و کاهش رنج آنان می دانید.
پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند و سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمیگیرد.
در کشور عزیز ما نیز،‌ طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام زیادی برخوردار بوده و اهمیت و توجه ویژه دیرپای ایرانیان به این علم، سبب شده قله‌های علم پزشکی توسط مشاهیر و دانشمندان برجسته ایرانی در طول تاریخ فتح شود و نام ایران با تاریخ طب گره بخورد.
تلاش بی شائبه شما سروران را در کسب اقتدار علمی و تامین سلامت شهرستان مراغه ارج می نهیم و آرزو می کنیم درخدمت به شما و پاسداشت جایگاه رفیع تان بعنوان سرمایه های ملی کشور توفیق داشته باشیم.