تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1402
کد 538

برگزاری کمیته بررسی موارد مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه در دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه با عنایت به اهمیت سلامت کودکان و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و لزوم برنامه ریزی در راستای کاهش مرگ کودکان ، کمیته بررسی موارد مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه با حضور ریاست محترم دانشکده و سایر اعضای محترم کمیته در مورخه 29/9/1402 در محل سالن جلسات ستاد مرکزی دانشکده برگزار گردید.
در این کمیته تعداد و علل مرگ کودکان در سال 1401 و 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بررسی شد.
در ابتدای جلسه اطلاعات آماری و شاخص های کشوری و دانشگاهی برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه ، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
سپس با توضیحات تکمیلی حاضرین در خصوص موضوعات مختلفی از جمله علل و عوامل مرگ کودکان ، مقایسه شاخص دانشگاه با میانگین کشوری و نیز راهکارهای عملیاتی و موثر در راستای کاهش موارد مرگ کودکان زیر 5 سال ، مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
در ادامه با توجه به عملکرد معاونت های درمان و بهداشت در 9 ماهه سال و با توجه به برنامه عملیاتی استراتژیک و نقشه راه دانشکده مداخلات پیشنهادی و نظرات حاضرین محترم در حیطه های تخصصی، ارایه گردید.
ضمنا با توجه به رویداد انتخاب مراغه به عنوان یکی از داوطلبان شهر سالم و گسترش سبک زندگی سالم به ویژه گروه سنی کودکان، آموزشهای متنوع در مورد پیشگیری از سوانح و حوادث و هماهنگی های برون بخشی با ادارات و سازمانهای مرتبط با این موضوع پیشنهاداتی ارایه شد که در خصوص اجرای آنها برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.