تاریخ : دوشنبه 19 شهريور 1403
کد 605

تولد نخستین نوزادان دو قلو به روش IUI در مرکر ناباروری بیمارستان شهید بهشتی مراغه

نخستین نوزادان متولد شده به روش IUI که یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری است، در بیمارستان شهید بهشتی مراغه به دنیا آمدند.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، دکتر جلیل اعتمادی ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت مرکز درمان ناباروری این دانشکده در درمان والدین نابارور افزود این مرکز به عنوان مرکز سطح دو ناباروری، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اوایل زمستان 1402 با حضور جناب آقای اسدیان، فرماندار شهرستان ویژه مراغه،جناب آقای دکتر الهویردی ارجمند سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین دانشکده و مسئولین شهری به بهره برداری رسید و هم اکنون شاهد حصول نتیجه می باشیم.

دکتر مسعود آهنگری سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی مراغه نیز با اعلام ابن خبر عنوان نمود: با توجه به گذشت کمتر از یکسال از تأسیس بخش درمان ناباروری در این بیمارستان؛ اولین نوزادان (دو قلویی) با روش IUI (روش تزریق اسپرم ماده سازی شده به داخل رحم) از مادری که سابقه ۵ سال ناباروری داشت، در این بیمارستان به دنیا آمد.

همچنین ایشان افزودند: خدا را شاکر هستیم که برای اولین بار در سطح شهرستان با افتتاح و آغاز به کار این مرکز درمانی یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری به نتیجه رسید است. فعالیت این مرکز با استفاده از  تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان مراغه و  شهر های همجوار از جمله بناب، عجب شیر ملکان،چاراویماق و هشترود  فراهم نموده است.