شرح وظایف اداره تجهیزات پزشکی

1- برنامه ریزی  به منظور تهیه و بروز رسانی شناسنامه  و بانک اطلاعاتی کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ای موجود و مورد نیاز به تفکیک مراکز درمانی.
2 - برنامه ریزی به منظور نیاز سنجی منطقی و تعیین اولویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی  سرمایه ای مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی.
3 - برنامه ریزی  به منظور تهیه و به روز رسانی فهرست کمبودها و نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای .
4- برنامه ریزی به منظور تهیه مستندات فنی و بازرگانی مورد نیاز جهت کارشناسی فرایند خرید به لحاظ(کیفیت وقیمت) بویژه درخریدهای متمرکز و برگزاری مناقصات.
5- برنامه ریزی به منظور برگزاری مستمر کمیته تجهیزات پزشکی به تفکیک در حوزه ستادی ومراکز درمانی.
6 - برنامه ریزی، تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی ضوابط مدیریت نگهداشت و ابلاغ به کلیه مراکز درمانی.( سیاستهای کلی نگهداشت در سال شامل برنامه های انجام تعمیرات موردی(CM)،تهیه چک لیستهای نگهداری پیشگیرانه(PM)وبرنامه کنترل کیفی)
7- برنامه ریزی  به منظور نحوه تهیه، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های صورت پذیرفته درحوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای
8- برنامه ریزی به منظور حمایت از تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل.
9- برنامه ریزی جهت انجام بازدید و بازرسی های دوره ای و موردی به صورت مستمر در چارچوب شرح وظایف ابلاغی و مستندسازی اقدامات انجام شده.
10 - برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز به صورت مستمر جهت کاربران وکارشناسان فنی تجهیزات پزشکی مستقر در ستاد، مراکز درمانی پرسنل جدیدالورود،کارآموزان وپرسنل طرحی و همچنین بازدید ازنمایشگاه و همایش های تجهیزات پزشکی.
11- برنامه ریزی و نظارت براجرای استانداردهای اعتباربخشی در مراکز درمانی تحت پوشش مطابق استاندارد مذکور.
12- برنامه ریزی و برگزاری جلسات مشترک و به صورت مستمر  بین کارشناسان تجهیزات پزشکی مستقر در حوزه ستادی معاونت درمان و معاونت غذا ودارو دانشگاه به منظور بهره برداری از توان کارشناسی کلیه همکاران و انجام نظارت و بازدیدهای مشترک و تقسیم بعضی از امورمحوله .
13- برنامه ریزی به منظور اطمینان از برق سالم در مراکز درمانی با توجه به ضوابط ابلاغی .
14- برنامه ریزی جهت ارتقاء برنامه های جاری و بازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیستهای موجود.
15- نظارت برنحوه اجرای دستورالعمل خرید (تأمین) تجهیزات پزشکی سرمایه ای درکلیه مراکز درمانی  و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
16- نظارت برنحوه اجرای دستوالعمل مدیریت نگهداشت در کلیه مراکز درمانی  و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور
17- نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای منعقد شده در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای بویژه قراردادهای سرویس و نگهداری سالیانه و قراردادهای خرید و ثبت اقدامات ،،مستندات و هزینه ها صورت پذیرفته و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض از مفاد قراردادهای  مذکور.
18- نظارت، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های انجام شده و به تفکیک درخصوص تعمیرات تجهیزات پزشکی، قراردادهای سرویس و نگهداری و آزمونهای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی  از مراکز درمانی.
19- نظارت برکلیه امور تفویض شده از طرف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به دانشگاهها و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
20- نظارت بر اسقاط(جایگزینی) و جابجایی تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای تجهیزات مشمول سطح بندی و سایر تجهیزات پزشکی  مطابق با ضوابط
21- نظارت برصورتحسابهای (فاکتورها و پیش فاکتورهای) صادره از طرف شرکتها و واحدهای صنفی در حوزه خرید و خدمات پس از فروش تحهیزات پزشکی سرمایه ای و ملزومات مصرفی و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض از دستورالعمل مذکور.
22- تهیه گزارشهای تحلیلی درخصوص نظارت و پایش اجرای برنامه جامع نگهداشت و میزان اثر بخشی آن بر(کاهش میزان خرابی،کاهش زمان خواب،کاهش هزینه های ،اطمینان ازصحت،دقت،ایمنی وعملکرد تجهیزات پزشکی)
 
 
 
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 2 شهريور 1402
  • توسط روابط عمومی معاونت درمان
  • تعداد بازدید صفحه : 821
 معاونت درمان