Fa
/
En
جمعه 18 آبان 1403
صفحه اصلی
معاونتها و مدیریتها
معاونت توسعه مدیریت و منابع
معاونت درمان
معاونت بهداشتی
معاونت آموزشی،تحقیقات،دانشجویی و فرهنگی
مدیریت غذا و دارو
دانشکدهها
دانشکده پرستاری
مراکز آموزشی و درمانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی
بیمارستان امیر المومنین(ع)
بیمارستان بوعلی سینا
مجلات دانشکده
مجله سیب سلامت
ارتباط با ما
تماس با دانشکده
پرسش و پاسخ
دفترچه تلفن
بیانیه توافق سطح خدمت
نقشه سایت
ادارهنظارتواعتباربخشیوصدورپروانه
صفحه اصلی معاونت درمان
معرفی رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی و صدور پروانه
شرح وظایف رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی و صدور پروانه
مراکز درمان سوء مصرف مواد (MMT)
معرفی کارشناس MMT
دستورالعمل مراکز درمان سو مصرف مواد
تعرفه مراکز درمان سوء مصرف مواد 1403
تعرفه مراکز درمان سوء مصرف مواد 1402
ابلاغ ساعات کاری مراکز درمان سوء مصرف مواد
نظارت بر درمان - امور پرتوها
کارشناس نظارت بر درمان - امور پرتوها
دستورالعمل ها و شناسه خدمت پرتو پزشکی
آئین نامه ها و بخشنامه های پرتوپزشکی
چک لیست های نظارتی پرتو پزشکی
واحد اعتباربخشی بیمارستانی
معرفی کارشناس اعتباربخشی بیمارستانی
شرح وظایف کارشناس اعتباربخشی بیمارستانی
شرح وظایف اداره اعتباربخشی
کتابچه و دستورالعمل های اعتباربخشی دور 5
واحد نظارت بر درمان
معرفی کارشناسان نظارت بر درمان
شرح وظایف کارشناس نظارت بر درمان
چک لیست های بازدید
واحد صدور پروانه
معرفی کارشناس صدور پروانه
فرآیند های کاری واحد صدور پروانه ها
آیین نامه های تاسیس موسسات و مراکز پزشکی و پیراپزشکی
فلوچارت موافقت اصولی و پروانه بهره برداری
فلوچارت صدور پروانه بهره برداری موسسات پزشکی و پیراپزشکی
فلوچارت تغییر مسئول فنی موسسات پزشکی و پیراپزشکی
فلوچارت صدور موافقت اصولی موسسات پزشکی و پیراپزشکی
پروانه بهره برداری و مسئول فنی
فرم درخواست پروانه بهره برداری
فرم درخواست موافقت اصولی
فرم ورود اطلاعات متقاضی مسئول فنی
مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز موسسات
تعرفه و شماره حساب صدور و تمدید مجوزها
مدارک عمومی جهت صدور پروانه بهره برداری
مدارک لازم جهت اخذ موافقت اصولی مربوط به متقاضیان حقیقی
مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی موسسات پزشکی
صدور و تمدید واحد تزریقات و پانسمان
آئین نامه تاسیس تزریقات و پانسمان در مطب پزشک
مدارک لازم جهت اخذ مجوز تزریقات و پانسمان
مدارک لازم جهت تمدید مجوز تزریقات و پانسمان
دانلود فرم مشخصات تزریقات و پانسمان
دانلود فرم تقبل مسئولیت تزریقات و پانسمان
دانلود نمونه متن تعهد نامه واحد تزریقات
وضعیت موسسین ومسئولین فنی موسسات پزشکی
کمیسیون ماده 20
کارشناس کمیسیون ماده 20
معرفی اجمالی کمیسیون ماده 20
دستورالعمل ها و آیین نامه ها
شرح وظایف اداره اعتباربخشی
اهداف اعتبار بخشي
به رسميت شناختن آن دسته از بيمارستان هايي كه اثبات مي كنند در حال ارزيابي وارتقاء كيفيت و ايمني مراقبت هستند
.
بهبود مستمر كيفيت مراقبت سلامت
افزايش اعتماد عمومي به مراقبت سلامت بيمارستان ها
رسالت اداره اعتبار بخشی
اداره اعتباربخشي يكي از ادارات تابعه معاونت درمان دانشکده علوم پزشكي مراغه می باشد كه در جهت ارتقاء كيفيت ارائه خدمات وايمني بيمار براساس دستورالعملهای وزارت متبوع از تمامي بيمارستانهاي تحت پوشش بازديد نموده و پس از ارزيابي، امتيازات کسب شده در محورهای مختلف را ثبت می نمایند. پس از جمع بندی امتیازات توسط وزارت متبوع درجه بيمارستانها مشخص شده وابلاغ می گردد. همچنین در این راستا آموزش هاي استاندارد هاي اعتبار بخشي به بيمارستانهاي تابعه ارائه میگردد
.
خط مشی اداره اعتبار بخشی
اجرای کلیه استانداردهای اعتبار بخشی که ازسوی وزارت متبوع ابلاغ شده است و امتیاز دهی بر اساس سنجه های مربوط به محورهای مختلف اعتبار بخشی
.
استراتژی اداره اعتبار بخشی،
مهمترین آنها عبارتند از
:
بهره گیری از سیستم مدیریت جامع
بهره گیری از کارشناسان مجرب
استفاده از تکنولوژی مناسب جهت امتیازدهی
آموزش نیروی انسانی
رعایت عدالت و موازین اخلاقی در امتیازدهی
برقراری تعامل مناسب با وزارت متبوع در جهت بازنگری و ارتقای استانداردهای اعتبار بخشی
برقراری تعامل با سایر ادارات در معاونت درمان و سایر معاونت های دانشگاه
شرح وظايف اداره اعتبار بخشي
محوریت و مدیریت اجرای برنامه ارزیابی اعتبار بخشی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه
مدیریت اطلاعات بیمارستانهای تحت پوشش در سامانه الکترونیک اعتباربخشی وزارت متبوع توسط ناینده رسمی دانشگاه
مدیریت دسترسی روسای بیمارستانها در سامانه الکترونیک و هماهنگی با نماینده رسمی سامانه الکترونیک دانشگاه
بررسی و تائید سنجه غیر قابل ارزیابی بیمارستهانهای تحت پوشش در مرحله ارزیابی داخلی
بررسی و تائید اعتراض های وارده بیمارستانهای تحت پوشش و ارسال آنها پس از تائید ستاد وزارت از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
پایش تمامی مراحل خود ارزیابی ، ارزیابی داخلی و ارزیابی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
ارائه مشاوره به تیم ارزیابی منتخب وزارتی در خصوص بیمارستانهای مورد ارزیابی با توجه به سوابق نظارتی و مدیریتی دانشگاه
اجرای فرآیند های آموزشی استانداردهای اعتبار بخشی به مسئولین و کارشناسان بیمارستانهای تحت پوشش و معاونت درمان در غالب کارگاه و سمینار و ....
پاسخگویی به ابهامات و سوالات بیمارستانهای تحت پوشش در مسیر پیاده سازی استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی
انجام بازدیدها وارزیابی های مستمر اعتباربخشی از بیمارستانهای تحت پوشش به منظور شناسایی نقاط قابل ارتقاء و کمک به بیمارستانها به منظور اجرای مناسب استانداردهای اعتباربخشی و اراِئه بازخورد به بیمارستانها جهت رفع نقاط قابل بهبود
حضور موثر و کارآمد کارشناس اداره اعتبار بخشی بعنوان نماینده رسمی اداره اعتباربخشی طی مراحل ارزیابی نهایی
تعامل با سایر ادارات مرتبط در معاونت درمان جهت ثبت اطلاعات به روز در سامانه الکترونیک اعتباربخشی
انجام هماهنگی های اجرایی شامل مکاتبات با بیمه ها و بیمارستانهای تحت پوشش و ارزیابان و تامین وسیله نقلیه و اسکان و ....
تهیه گزارش های عملکردی و تجزیه و تحلیل کارنامه های اعتبار بخشی بیمارستانهای تحت پوشش به منظور ارائه گزارش به معاونت محترم درمان و تدوین برنامه های آموزشی اعتباربخشی
همکاری اداره اعتبار بخشی جهت اعزام ارزیابان کشوری دانشگاه یه سایر دانشگاهها در صورت موافقت معاونت محترم درمان دانشگاه
حضور در جلسات اجرایی و آموزشی وزارت متبوع و معاونت درمان
بررسی و ارائه پیشنهادات در خصوص بازنگری استاندارهای اعتباربخشی و ارسال پیشنهادات کارشناسان بیمارستانها و کارشناسان اداره اعتباربخشی وزارت متبوع و پیگیری نتیجه
ارسال دستورالعملها و بخشنامه های مرتبط با اعتباربخشی وزارت متبوع و دانشگاه به بیمارستانهای تحت پوشش
ارسال تصویر گواهینامه های اعتباربخشی به سازمانهای بیمه گر
تحویل اصل گواهینامه اعتباربخشی بیمارستانهای تحت پوشش به نماینده رسمی بیمارستانهای تحت پوشش
ارزیابی فضاهای درمانی معاونت درمان:
اداره ارزیابی فضاهای درمانی معاونت درمان وظیفه بازدید و بررسی فضای فیزیکی مراکز درمانی تحت پوشش را بر عهده دارد و اهم وظایف آن عبارتند از:
بازدید اولیه از مکان پیشنهادی متقاضیان تأسیس مراکز درمانی و تأیید یا رد آن طبق استانداردهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
بازدید نهایی و تأیید آمادهسازی فضای فیزیکی و تجهیز مرکز تازه تأسیس طبق نقشه مصوب و اعلام امکان بهرهبرداری و آغاز به کار مرکز درمانی
بررسی امکان افزایش یا جابجایی بخش در مراکز درمانی تحت پوشش
کارشناس صدور پروانه
صدور موافقت اصولي و قرارداد تاسيس موسسات پزشكي وپيراپزشكي
صدور پروانه بهره برداري موسسات پزشكي و پيراپزشكي
پذيرش درخواست تاسيس موسسات پزشكي و پيراپزشكي
صدور پروانه مسئولين فني موسسات پزشكي و پيراپزشكي
تمديد پروانههاي تاسيس و مسئولين فني موسسات پزشكي و پيراپزشكي
پذيرش در خواست موسسات پزشكي و پيراپزشكي در خصوص تغيير مسئول فني، تغيير نام موسسه، تغيير مكان موسسه، تغيير ساعات فعاليت موسسه، افزايش يا كاهش تعداد موسسين، افزايش واحد درماني سرپايي در درمانگاهها و افزايش بخش يا تخت بستري در بيمارستانها
برگزاري كميسيون قانوني ماده 20 جهت بررسي و اتخاذ تصميم در زمينه در خواستهاي موضوع بند
5
تمديداعتبار موافقت اصولي مراكز و موسسات در حال تاسيس
گردشگری سلامت
اخذ درخواست کتبی و بازدید از مراکز متقاضی راه اندازی بخش
IPD
و تکمیل چک لیست مربوطه و ارائه رهنمودهای لازم جهت ایجاد دپارتمان
بازدیدهای دوره ای از مراکز دارای مجوز جهت بررسی عملکرد و نیز تمدید اعتبارنامه های مربوطه
بررسی و جمع بندی نتایج بازدیدها و اعلام آن به وزارت بهداشت
ابلاغ و تحویل پروانه های های صادر شده از سوی وزا رت متبوع به مراکز
دریافت اطلاعات مربوط به پزشکان و پرسنل شاغل دربخش
IPD
از مراکز دارای مجوز و ثبت و ورود اطلاعات دریافتی سامانه گردشگری سلامت
کنترل و نظارت و راستی آزمایی بر ورود اطلاعات بیماران مربوط به
IPD
در سامانه گردشگری سلامت
ویرایش شده
در
پنجشنبه 2 شهريور 1402
توسط
روابط عمومی معاونت درمان